Praktijk Delflandplein in Amsterdam begon als kleine huisartsenpraktijk in een flat op een hoog achter. Inmiddels telt de huisartsenpraktijk van praktijkhouders Tamara Kruse-Obbens en Tamara Hensgens zo’n 4.000 patiënten. Voor de telefonische bereikbaarheid rekent de praktijk op Advitronics en HMCC Medical Group.
“Met één druk op de knop is het geregeld.”
Tamara Kruse-Obbens werkt sinds 2009 bij Praktijk Delflandplein. Eerst als arts in opleiding, later als huisarts en sinds 2012 als maat van de huisartsenpraktijk. “We zaten eerst op één hoog achter in een flat, maar in 2012 zijn we verhuisd naar ons huidige pand aan de Rijswijkstraat”, vertelt Kruse-Obbens, die sinds 1 januari 2021 een maatschap vormt met Hensgens.
Met de verhuizing naar Gezondheidscentrum Amsterdam West, waar naast Praktijk Delflandplein onder meer ook een fysiotherapeut, diëtist en verloskundige gevestigd zijn, ontstond ook de vraag naar een betrouwbare en complete telefonie oplossing. “Advitronics en HMCC staan binnen de eerstelijns zorg bekend als een van de betere partijen”, legt Kruse-Obbens de keuze uit.
De samenwerking bevalt Kruse-Obbens bijna 10 jaar later nog steeds goed. De triagisten en doktersassistenten van het medisch callcenter van HMCC nemen op afstand op afgesproken tijdstippen de 1e lijns patiëntvragen op zich zodat de praktijk altijd beschikbaar en bereikbaar is. “Ik kan gemakkelijk doorverbinden en switchen tussen een dagstand, nachtstand en weekendstand. Met één druk op de knop is het geregeld. Dat werkt heel fijn.”
Snelle service
Ook over de technische service is Kruse-Obbens over het algemeen zeer te spreken. “Ook de thuiswerkplekken die voor onze assistentes zijn ingericht in verband met Corona werden snel en goed opgepakt. Natuurlijk is er soms wel eens wat, maar meestal wordt het vrij snel opgelost. Wat ik fijn vind is dat de meeste monteurs op de hoogte zijn van de situatie in de praktijk. Daardoor hoef ik minder uit te leggen en word ik sneller geholpen.”