Continu bereikbaar ook tijdens drukte door #Corona-vaccinatie

HMCC biedt een totaalpakket aan oplossingen die de praktijk hierbij ondersteunen. Assistent op afstand, videobellen, e-consulten, maar ook praktijkwebsites met e-health services. Ze creëren optimale bereikbaarheid en brengen rust in de praktijk en daarmee meer tijd voor patiënten.

HMCC biedt een totaalpakket aan oplossingen die de praktijk hierbij ondersteunen. Assistent op afstand, videobellen, e-consulten, maar ook praktijkwebsites met e-health services. Ze creëren optimale bereikbaarheid en brengen rust in de praktijk en daarmee meer tijd voor patiënten. Twee huisartsen vertellen over hun ervaringen met HMCC.
Huisarts Miranda Buckley, Huisartsenpraktijk Buckley in Rotterdam-Noord

“Het voordeel van assistentes op afstand: je zit nooit meer zonder”

“Sinds maart 2020 werken we met Assistent op afstand van HMCC. Het voordeel is dat je nooit meer zonder assistente zit als er iemand ziek is, of dat de wachttijd bij drukte oploopt. En wat ik echt heerlijk vind, is de rust in de praktijk. Nu de telefonie deels is uitbesteed aan Assistent op afstand, word ik niet meer afgeleid omdat de telefoon constant roodgloeiend staat.

Onze praktijk stimuleert mensen ook om afspraken zoveel mogelijk te plannen via onze website of het #patiëntenportaal. Op die manier kan ik zelf beoordelen of een patiënt naar de praktijk moet komen. Of dat ik de vraag ook telefonisch, via een e-consult of videobellen kan beantwoorden. Veertig procent van de consulten kan de #huisarts of POH gemakkelijk op afstand doen. Daar ben ik van overtuigd. Je wint er geen tijd mee is mijn ervaring. Maar het is wel gemakkelijk en rustig voor de patiënt en de huisarts. Door zorg op afstand zit onze wachtkamer niet meer tjokvol. Loopt het spreekuur toch uit: dan voel ik minder druk als de patiënt thuis op mijn telefoontje wacht, dan wanneer hij in de wachtkamer zit.”

Deel bericht:
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin