Digitale patiëntenzorg, niks om te vrezen

Persoonlijk contact met zorgverleners is wat veel mensen op prijs stellen. Een huisarts die thuis langs komt; Altijd door die ene medewerker behandeld kunnen worden. Het vertrouwen van (kwetsbare) patiënten in hun zorgverlener is essentieel. Soms is dat echter in conflict met de hedendaagse werkelijkheid. Want wachtlijsten groeien, de zorgvraag neemt toe, mede als gevolg van pandemieën. Tegelijkertijd is er krapte op de arbeidsmarkt en is medisch geschoold personeel niet altijd snel te vinden. Digitale patiëntenzorg en meer digitale communicatie binnen de zorg biedt hiertoe oplossingen. HMCC is specialist op dat vlak.

Digitale communicatie in de zorg: diverse voordelen

HMCC ontlast een groot aantal verschillende soorten zorginstellingen met haar dienstenaanbod, onder andere ten aanzien van digitale communicatie binnen de zorg. De mogelijkheden die bellen over het internet (VoIP) en beeldbellen bieden, spelen daarin een essentiële rol.

Door middel van VoIP kan uw instelling aanzienlijk op communicatiekosten besparen en het inbound telefoonverkeer bovendien veel beter structureren. Onze oplossingen op het gebeid van beeldbellen stellen u bovendien in staat om sneller, meer patiënten op een persoonlijke manier te woord te staan terwijl alle relevante informatie direct bij de hand is. Gedigitaliseerde communicatie in de zorg zorgt voor een grote slag op zowel het gebied van doelmatigheid als efficiency tegelijkertijd. Overigens kunt u ook een beroep op ons doen om u in personele zin in dit traject te ontlasten.

Intelligente techniek die weet wat relevant is en wat niet

Digitale patiëntenzorg gaat echter verder dan alleen het aanbieden van alternatieve face2face-communicatiekanalen. Door een gedegen beveiliging is het mogelijk om uw patiënten zelf toegang te geven tot relevante data en hen zelf afspraken in te laten plannen. De hedendaagse techniek wordt steeds intelligenter waardoor het mogelijk is om maatwerk informatie op persoonlijke wijze aan te bieden zonder dat daarbij menselijke interactie een vereiste is.

Digitale zorg en nieuwe vormen van communicatie bieden oplossingen voor nieuwe vormen van zorg. En op een wijze die absoluut niet ten koste gaat van het persoonlijk vertrouwen van uw patiënt in uw instelling.

Bekijk samen met ons de mogelijkheden.

Ontdek professionaliteit, Ontdek HMCC

Wilt u weten wat wij voor uw praktijk kunnen betekenen? Wilt u ook verbinding maken in de zorg? Wij staan altijd open voor een gesprek! Neem contact met ons op via dit formulier.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.