Medisch Callcenter
voor huisartsen

Wat doet het medisch callcenter voor huisartsen?

Ons callcenter zorgt voor een optimale bereikbaarheid van uw praktijk. Bemand door ervaren doktersassistenten, triagisten en huisartsen. Vriendelijk en snel inventariseren zij de hulpvraag van uw patiënten o.a. volgens de NHG-triagerichtlijnen en interne protocollen.

Onze assistenten en artsen op afstand kunnen de hele telefonie van uw zorginstelling overnemen of alleen ondersteuning bieden tijdens under- en/of overflow, spoedlijnbeheer of langere afwezigheid van collega’s.

Dit zijn de voordelen

Flexibele waarneming op afstand

Op de eerste plaats worden alle acties van de assistentes geaccordeerd en in de tweede plaats kunnen consulten direct of indirect worden overgenomen door artsen. Ook kan de huisarts e-consulten beantwoorden of met een videoconsult snel beoordelen of verdere actie noodzakelijk is. Met flexibele waarneming op afstand stelt de praktijk in de gelegenheid om indien gewenst weer nieuwe patiënten aan te nemen.

Vakantiewaarneming

De praktijk hoeft nooit meer volledig gesloten te worden. We zorgen voor digitale en telefonische bereikbaarheid waardoor een groot deel van de niet urgente zorgvragen direct kan worden afgehandeld door onze huisarts op afstand. Ook de weken waarin de praktijkhouder een collega praktijk waarneemt worden wat drukte betreft te overzien. De waarneming wordt voor welke praktijk dan ook gereduceerd tot een calamiteitenregeling.

Calamiteitenregeling

Met een calamiteitenregeling in de buurt wordt de telefoon eenvoudig naar ons doorgeschakeld schakelt en zorgen we dat alle hulpvragen op de juiste wijze worden afgehandeld. Dit leidt ook voor de praktijkhouder tot een hoge mate van flexibiliteit. De praktijk hoeft dus nooit meer te gesloten te zijn. Ook de stress van het vinden van een waarnemer op korte termijn behoort tot het verleden.

Declarabel

Onze assistenten beschikken over de juiste kennis van uw clientensysteem. Ze kunnen afspraken plannen, herhaalrecepten aanvragen en zetten spoedtelefoontjes door binnen een beveiligde omgeving. Omdat onze assistenten en huisartsen medische handelingen verrichten in het HIS is 80- 90% van de telefonische consulten declarabel. Dit is dus onafhankelijk van welk HIS u heeft.

Zelfzorgadvies

Daar waar mogelijk, sturen onze assistenten zoveel mogelijk aan op zelfzorgadvies via Thuisarts.nl en

Apotheek.nl. Ook wijzen ze patiënten op de mogelijkheid om via de praktijkwebsite online afspraken te maken, niet-urgente vragen te stellen of herhaalrecepten aan te vragen. Op deze manier wordt de zelfredzaamheid van de patiënt vergroot.

Geen verschil in zorgverlening

Of patiënten nu met een assistent of dokter ‘op afstand’ bellen of met de eigen praktijk, er mag geen enkel verschil zijn in de manier van zorgverlening. Voor de juiste “tone of voice” werken onze assistenten zoveel mogelijk voor praktijken in hun eigen of nabijgelegen regio.

Kwaliteit in dienstverlening heeft bij ons continu de aandacht. Onze dokters, doktersassistenten, verpleegkundigen beschikken over ruime kennis en ervaring om uw patiënten/cliënten de zorg te bieden die ze nodig hebben.

Interesse of vragen?

Wil jij ook verbinding maken in de zorg? Wij staan altijd open voor een gesprek! Neem contact met ons op via dit formulier.