Medisch Callcenter
voor klinieken en instellingen

Wat doet het medisch callcenter voor klinieken en instellingen?

Ons medisch call center, bemand door ervaren (BIG-geregistreerde) verpleegkundigen en triagisten, ondersteunt sinds 2004 klinieken en instellingen in de bereikbaarheid van hun organisatie. Wij doen dit volgens de NHG-richtlijnen en ons eigen triage-systeem. In dit systeem staat alle, door de opdrachtgever aangeboden, informatie die nodig is om vragen van patiënten en cliënten te beantwoorden. Ook beschrijft het systeem hoe er in bepaalde situaties gehandeld moet worden.

Bij HMCC Medical Group staat de kwaliteit van de medewerkers centraal. Zij zijn, doordat zij het eerste contact hebben met patiënten/cliënten, namelijk het visitekaartje van de organisaties die wij ondersteunen. Daarom werken we alleen verpleegkundigen die een opleiding hebben gevolgd die naadloos aansluit op uw vakgebied. Al onze verpleegkundigen zijn BIG-geregistreerd en beschikken over de kennis en ervaring om cliënten de zorg te geven die ze nodig hebben.

Dit zijn de voordelen

Voor wie?

Wij werken zorgbreed. Zowel voor VVT instellingen, zelfstandige klinieken en behandelcentra, de farmacie en andere specifieke zorgorganisaties (o.a. Covid 19 support). Uit onderzoek is gebleken dat patiënten en cliënten de voorkeur geven aan direct telefonisch contact. Hoewel veel praktijken, klinieken en instellingen over de meest uitgebreide communicatiemiddelen beschikken, lukt het nog steeds niet altijd om goed bereikbaar te zijn voor patiënten/cliënten.

Vier ogen

Voor veel van onze opdrachtgever is het vier ogen principe een belangrijke afweging om met een medisch call center van HMCC Medical Group in zee te gaan. 

Jaarlijks worden er door vermijdbare medicatiefouten 7000 mensen opgenomen in het ziekenhuis. Een aantal daarvan overlijdt zelfs.. In 78% van de gevallen is er sprake van een menselijke- of borganisatorische fout. (IGZ) Door het uitvoeren van een extra controle bij het toedienen van medicatie kan het aantal fouten fors worden teruggebracht.  Bij dubbele medicatiecontrole’ oftewel het vier ogen principe, kijkt een van onze zorgverleners op afstand mee en controleert de juiste patiënt, juiste medicatie, juiste wijze van toedienen en het juiste tijdstip.

Ontzorgen

Ons doel is om praktijken, klinieken en instellingen te ontzorgen als het gaat om de bereikbaarheid van de organisatie en het contact met patiënten/cliënten. Wij staan garant voor een optimaal frontoffice waarbij de eigen identiteit van de opdrachtgever gewaarborgd blijft.  

Wij zorgen ervoor dat we patiënten/cliënten efficiënt en effectief te woord staan en op de juist manier verder helpen. Bereikbaarheid, snelheid, consistentie, kwaliteit en juistheid van de verstrekte informatie spelen hierbij een grote rol.

Wij vinden de telefonische bereikbaarheid en het goed, vakkundig en (medisch) verantwoord te woord staan van patiënten/cliënten belangrijke onderdelen van een goede bedrijfsvoering.

Wat de reden hiervoor ook is, wij zorgen ervoor dat uw organisatie altijd telefonisch bereikbaar is. Dankzij onze gediplomeerde en ervaren verpleegkundigen ‘op afstand’. Via uw eigen telefoonnummer staan zij uw patiënten snel, vriendelijk en vakkundig te woord. Zo heeft u alle tijd en ruimte voor de patiënt in uw kliniek of instelling. Bij VVT instellingen kunnen onze BIG geregistreerde verpleegkundigen de zorgtijd declareren.

Interesse of vragen?

Wil jij ook verbinding maken in de zorg? Wij staan altijd open voor een gesprek! Neem contact met ons op via dit formulier.