Patiënt Support Programma’s

Wat houden deze programma’s in?

Denk hierbij aan telefonische ondersteuning, telemonitering bij chronische ziekte of informatievoorziening tijdens medicatie gebruik alsmede voorlichting voor apothekers of artsen met betrekking tot medicatie.

We ontwikkelen programma’s voor het ondersteunen en begeleiden van patiënten bij het innemen van hun medicatie. Of het nu gaat om een alert wanneer het tijd is om medicijnen in te nemen, een ‘app’ voor contact met een verpleegkundige, een steuntje in de rug door een bezoek aan huis of strategische begeleiding om therapietrouw te bevorderen. We hebben er de programma’s en de mensen voor. Inmiddels programma’s ontwikkeld voor bijvoorbeeld MS, diabetes, incontinentie en ziektes als psoriasis en reumatoïde artritis. Bij HMCC Medical Group staat de kwaliteit van de medewerkers centraal. Zij zijn, doordat zij het eerste contact hebben met patiënten/cliënten, namelijk het visitekaartje van de organisaties die wij ondersteunen. Daarom werken we alleen verpleegkundigen die een opleiding hebben gevolgd die naadloos aansluit op uw vakgebied. Al onze verpleegkundigen zijn BIG-geregistreerd en beschikken over de kennis en ervaring om cliënten de zorg te geven die ze nodig hebben.

Minder ziekenhuisopnames, vermindering spreekuur belasting (ook voor de huisarts!) patiënt komt voorbereid op het spreekuur, meer zelfregie voor patiënten, verbetering van de therapietrouw, ondersteuning van de juiste zorg op de juiste plek 

Wij begeleiden patiënten en informeren hen over medicijngebruik (aan huis) met een netwerk van artsen, doktersassistenten en verpleegkundigen. Maar ook online, via apps, facetime, e-mail en sms kunnen wij patiënten/cliënten ondersteunen

Interesse of vragen?

Wil jij ook verbinding maken in de zorg? Wij staan altijd open voor een gesprek! Neem contact met ons op via dit formulier.