Over hmcc
Assistentie op afstand werkt goed in de apotheek.

Rust in de apotheek

Zorgtaken voor jullie uitvoeren

Gesloten businesscase

Kwartaal evaluatie met doelstellingen

35%
Goedkoper uit
Bespaar met de diensten van HMCC
1.2m+
Geholpen patiƫnten
Door onze telemedische- en
apothekersassistenten
100+
Aangesloten zorgorganisaties
Met een klanttevredenheid van 8+
OVer hmcc
De kracht van HMCC: Mens en AI samen voor optimale apotheekzorg
HMCC biedt apotheken een unieke combinatie van deskundige zorgprofessionals en geavanceerde AI-technologie. Onze ervaren dokters- en apothekersassistenten, verpleegkundigen, triagisten en regieartsen nemen het contact met patiƫnten professioneel over. Dankzij slimme AI-ondersteuning verbeteren we niet alleen de bereikbaarheid en kwaliteit maar zorgen we ook voor efficiƫnte en geoptimaliseerde workflows die ieder kwartaal met jullie geƫvalueerd en aanscherpt worden.
Deze innovatieve aanpak geeft apotheken meer tijd voor de patiƫnt, vermindert de werkdruk en zorgt voor rust in de apotheek. De combinatie van menselijke expertise en slimme technologie maakt HMCC dƩ oplossing voor moderne apotheekzorg.
Dit alles maken wij mogelijk met een gesloten businesscase

Rust & Kwaliteit
HMCC neemt de telefoon op en verwerkt inkomende taken, waardoor de apotheek ontlast wordt en efficiƫnter werkt.

Zorgverzekeraars
HMCC helpt apotheken voldoen aan de eisen van pluscontracten doormiddel van kwaliteitsonderzoeken en verruimde bereikbaarheid

Zorg & Begeleiding
HMCC bereidt medicatiereviews voor en begeleidt het proces, en belt patiƫnten over hulpmiddelen of medicatiegebruik

Logistiek
HMCC zorgt ervoor dat het AIS up to date is, zodat medicatie tijdig en correct geleverd wordt.
OVer hmcc
Meer tijd voor de patiƫnt
Met onze flexibele zorgprofessionals op afstand is je apotheek optimaal bereikbaar. Met HMCC creƫer je niet alleen meer rust in je organisatie, ook is er dankzij digitalisering meer efficiency en bespaar je zowel tijd als kosten met volwaardige zorg op afstand. Door de volledige inkomende telefonie uit handen te geven aan HMCC is er meer rust in de apotheek, en ervaren medwerkers meer werkplezier.
over ons
De oplossing voor zorgpersoneel
schaarste en de oplopende zorgvraag.

Assistentie van HMCC
Meer tijd voor zorg dankzij een optimale bereikbaarheid op afstand. [..]


Werken bij HMCC
Word jij een van onze fijne, betrouwbare collega’s? Bekijk hier alle openstaande vacatures bij HMCC. [..]

Optimale bereikbaarheid
Meer tijd voor zorg dankzij een optimale bereikbaarheid De bereikbaarheid van een praktijk, kliniek of [..]

diensten
Onze zorgprofessionals:
De kracht van HMCC
Bij HMCC werken ervaren zorgprofessionals die dagelijks klaarstaan om apotheken te ondersteunen. Onze dokters- en apothekersassistenten, triagisten en verpleegkundigen zorgen voor professionele telefonische assistentie en efficiƫnte patiƫntcommunicatie.

Kwaliteitswaarborging

Flexibele inzet

Samen opleiden
Met HMCC krijg je niet alleen directe ondersteuning, maar investeer je ook in de toekomst van de apotheek. Samen zorgen we voor de beste ondersteuning!
diensten
Onze techniek
Bij HMCC combineren we menselijke expertise met innovatieve technologie om apotheken slimmer en efficiƫnter te laten werken.
Ons platform integreert AI-gestuurde tools met telefonische ondersteuning, waardoor we niet alleen de werkdruk verlagen, maar ook processen optimaliseren.

Automatische gespreksanalyse via AI

Slimme triage & suggesties

Data-gedreven optimalisatie

Verbeterde bereikbaarheid

Volledige integratie met apotheekprocessen
Met HMCC haal je niet alleen assistentie op afstand in huis, maar ook de kracht van AI en slimme automatisering ā voor een toekomstbestendige apotheek.

werkwijze
Zo gaat het in zijn werk

Stap 1:
Kennismaking
We starten met een uitgebreide introductie waarin we onze werkwijze, visie en ambities delen. We laten zien hoe HMCC zich onderscheidt en hoe we jullie willen blijven helpen. Dit is het moment om wederzijds verwachtingen af te stemmen en te ontdekken hoe wij jouw apotheek het beste kunnen ondersteunen.


Stap 2
Maatwerk businesscase
Samen werken we een gesloten businesscase uit, waarin we onze dienstverlening naadloos laten aansluiten op de processen binnen jouw apotheek. We kijken naar bereikbaarheid en efficiƫntie. Maar ook het logistieke proces en jullie zorgtaken, zodat onze ondersteuning optimaal bijdraagt aan jouw apotheek.


Stap 3
Continue optimalisatie
Na de start blijven we meebewegen als medewerkers van jullie apotheek. Elk kwartaal evalueren we de afgelopen tijd aan de hand van inzichtelijke AI business intelligence we prestaties en sturen bij waar nodig. Zo zorgen we ervoor dat HMCC blijvend waarde toevoegt en jouw apotheek toekomstbestendig blijft.

De samenwerking met HMCC is voor de apotheek kostendekkend.
Mogen wij je terugbellen om alles toe te lichten?
Rust, efficiëntie en regie binnen je apotheek voor een vaste prijs. Geïnteresseerd? Laat uw contactgegevens achter, en wij nemen spoedig contact met u op om alle stoe te lichten.
wat zeggen professionals
Ervaringen

Cat Fokkens
Huisarts – Doktershuis Randweg
āWe zien in een achterstandswijk, dat de zorgvraag hoog isā begint dokter Fokkens. De praktijk heeft te maken met talloze patiĆ«nten die hun hulp en expertise nodig hebben. āOnze assistentes kunnen niet van 8 tot 5 aan de telefoon zijn. Je wilt ook dat ze hun spreekuur kunnen doen [..] Meer lezen

Joep Schats
Huisarts – Amsterdam
āDoktersassistentes hebben tegenwoordig veel meer taken dan alleen de telefoon opnemen,ā zegt Joep Schats, huisarts bij Huisartsenpraktijk Amstelveld in Amsterdam. Dan is het handig als je de telefoon kunt doorschakelen naar de assistentes op afstand van HMCC [..] Meer lezen
Ook bij jou in de buurt
HMCC Medical heeft drie locaties in Nederland:
Eindhoven
Torenallee 20
(Gebouw Videolab | 4e etage)
5617 BC, Eindhoven
Enschede
Eeftink 11-2
7541 WH, Enschede
Sittard
Dr. Nolenstraat 157
6136 GM, Sittard
Algemeen
Telefoon: 085 ā 27 34 790
E-mail: info@hmcc.nl

Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over onze assistentie op afstand en wil je weten hoe het in jouw praktijk erg goed kan werken?
Hieronder vind je doorgaans alle antwoorden.
WAT IS DE TOEGEVOEGDE WAARDE VAN HMCC VOOR EEN HUISARTSENPRAKTIJK, APOTHEEK, KLINIEKEN OF ZORGORGANISATIE.
- HMCC brengt rust binnen de praktijk op de momenten wanneer dat nodig is, met als doel afname telefoonverkeer en contact naar de juiste kanalen te reguleren
- Betere telefonische bereikbaarheid voor de patiƫnt
- Altijd verzekerd van telefonische back-up bij ziekte en onderbezetting op de praktijk
- Eigen Doktersassistenten hebben meer tijd voor andere (declarabele) werkzaamheden
- De door HMCC uitgevoerde verrichtingen zijn declarabel
WIE ZIJN WE?
- Medisch callcenter met vestigingen in Eindhoven, Enschede en Sittard, actief sinds 2018
- Met ruim 60 medewerkers helpen we huisartspraktijken, klinieken, apotheken, en zorgorganisaties met waarneming van de telefonie en het beantwoorden van 1e- en 2e-lijns zorgvragen door dokters-en apothekersassistenten, verpleegkundigen, triagisten en regieartsen
WAT DOEN WE?
- Triage volgens NHG-Standaarden
- Telefonische beantwoording en afhandeling van zorgvragen
- Inplannen afspraken bij artsen, assistenten en (POH)
- Ondersteuning opvang terugbelsysteem
- Het geven van medisch zelfzorgadvies
- Verwerken van receptaanvragen
- Recepten aanschrijven, receptcontrole en medicatiebewaking
- Medicatie reviews & MFBās
- Afhandelen e-mails, declaraties
- Assortiment beheer
- 1ste en 2de uitgifte gesprekken
- Herhaalservice mutaties en verwerking
- Ontslagmedicatie controle en natuurlijk alle vragen beantwoorden van patiƫnt/cliƫnt.
HOE GEVEN WE INVULLING AAN DE WERKZAAMHEDEN? (Huisartsen)
- Ondersteuning op afstand door een vast team van Team van doktersassistenten, apothekersassisten, verpleegkundigen en triagisten, geselecteerd op HIS kennis
- Werkprocessen en protocollen van de praktijk hanteren we als leidraad
- Verslaglegging in HIS met onze initialen
- Communicatie via aparte HMCC-agenda in het HIS
- Fiatteringen van het zelfzorgadvies komen altijd standaard in de HMCC-agenda terecht
- Terugkoppelingen aan de patiƫnt doet HMCC, tenzij de praktijk deze zelf oppakt en als afgehandeld in de HMCC-agenda zet
- Bij spoed wordt direct contact met praktijk opgenomen
- Vast aanspreekpunt binnen HMCC voor de operationele samenwerking
- HMCC maakt geen recepten, lab-formulieren en ZD-verwijzingen
HOE GEVEN WE INVULLING AAN DE WERKZAAMHEDEN (Apotheken)
- Ondersteuning op afstand door een vast team van ervaren dokters-en apothekersassistenten, verpleegkundigen, triagisten en regieartsen geselecteerd op AIS-kennis
- Integratie in de werkprocessen en protocollen van de apotheek
- Verslaglegging in AIS met onze initialen
- Communicatie via aparte HMCC-agenda in het systeem AIS voor overleg apotheek en terugkoppeling/fiattering
- Fiatteringen van het zelfzorgadvies komen altijd standaard in de HMCC-agenda terecht
- Terugkoppelingen aan de patiƫnt doet HMCC, tenzij de praktijk deze zelf oppakt en als afgehandeld in de HMCC-agenda zet
- Bij spoed wordt direct doorverbonden
- EƩn vast aanspreekpunt binnen HMCC voor de operationele samenwerking
- Recepten aanschrijven, receptcontrole en medicatiebewaking
- Medicatie reviews & MFBās
- Afhandelen e-mails, declaraties
- Assortiment beheer
- 1ste en 2de uitgifte gesprekken
- Herhaalservice mutaties en verwerking
- Ontslagmedicatie controle en natuurlijk alle vragen beantwoorden van patiƫnt/cliƫnt.
HOE GEVEN WE INVULLING AAN DE WERKZAAMHEDEN? (Klinieken)
- Ondersteuning op afstand door een vast team van ervaren dokters-en apothekersassistenten, verpleegkundigen, triagisten en regieartsen geselecteerd op ZIS-kennis
- Integratie in de werkprocessen en protocollen van de kliniek
- Verslaglegging in systeem met onze initialen
- Communicatie via aparte HMCC-agenda in het systeem ZIS voor overleg apotheek en terugkoppeling/fiattering
- Fiatteringen van het zelfzorgadvies komen altijd standaard in de HMCC-agenda terecht
- Terugkoppelingen aan de patiƫnt doet HMCC, tenzij de praktijk deze zelf oppakt en als afgehandeld in de HMCC-agenda zet
- Bij spoed wordt direct doorverbonden
- EƩn vast aanspreekpunt binnen HMCC voor de operationele samenwerking
- Ontslagmedicatie controle en natuurlijk alle vragen beantwoorden van patiƫnt/cliƫnt.
WAT IS ER NODIG VOOR HET OPTUIGEN VAN EEN SAMENWERKING?
- Een ingevuld digitaal inschrijfformulier met alle essentiƫle informatie over de praktijk
- Machtiging HIS-leverancier + aanmaken inlog HIS voor minimaal 4 medewerkers
- Koppeling HIS en telefonieplatform + testen koppelingen en beveiligde lijnen
- Samenvatting van de praktijk in SharePoint (vervaardigd door HMCC)
- Beschikbaarheid overleglijn/spoedlijn voor direct contact met de praktijk
- Afstemming werkprocessen en protocollen met de praktijk
- Implementatietijd is 4 weken (afhankelijk van tijdige medewerking HIS- en telecomleverancier)
HOE WORDT DE KWALITEIT VAN DE DIENSTVERLENING GEWAARBORGD?
- Werken uitsluitend met ervaren gediplomeerde doktersassistenten, verpleegkundigen en triagisten.
- Beveiligde verbinding met KPN E-Zorg (ISO 72001 en NEN 7510) gecertificeerde informatiebeveiliging
- Werkwijze overeenkomstig werkproces van de praktijk en de NHG Standaarden
HOE WORDT DE PERFORMANCE GERAPPORTEERD EN GEĆVALUEERD?
- Uitvoerige maandelijkse rapportage met stuurinformatie
- Inzicht in trends en piekbelastingen
- Statistische informatie
- Periodieke evaluatie en feedback op mogelijke verbeterpunten
- De rapportage is tevens de grondslag voor de maandelijkse facturatie
WAT ZIJN DE CONDITIES/TARIEVEN OP HOOFDLIJNEN?
- Dienstverlening op basis van schatting van het gemiddeld aantal waar te nemen gesprekken per maand met back-up garantie bij onderbezetting op de praktijk
- Inkoop van een vaste waarneming per maand (minimum afname van 250 gesprekken/maand)
- Vaste prijs per gesprek ongeacht de gespreksduur (gesprekken worden pas vanaf 30 seconden in rekening gebracht)
- Abonnementstarief per maand als waarborg voor ondersteuning door een vast team van DAās op afstand en gegarandeerde back-up bij onderbezetting op de praktijk tijdens ziekte, vakanties of zwangerschapsverlof
- Eenmalige implementatiekosten
- Jaarlijkse kosten voor hosting
- Looptijd contract in overleg
- Mogelijkheid om binnen 3 maanden op- of af te schalen als schatting telefoniewaarneming niet goed aansluit (tot maximaal 20% van het geschat aantal gesprekken/maand)
- Dienstverlening is vrijgesteld van BTW



