Assistentie op afstand
werkt erg goed in
de praktijk

Meer tijd voor zorg dankzij
een optimale bereikbaarheid. Op afstand.

De bereikbaarheid van een praktijk, kliniek of instelling en de manier waarop de patiënt/cliënt telefonisch te woord wordt gestaan, zeggen veel over klantvriendelijkheid. Het is vaak het eerste contact dat de patiënt/cliënt met de organisatie heeft en dat moet goed zijn. HMCC kan de telefoon beantwoorden op momenten dat uw organisatie daar behoefte aan heeft, of dit nu 24 uur per dag is of alleen tijdens piekmomenten.

HMCC biedt de mogelijkheid om huisartspraktijken te ondersteunen bij alle vormen van telefonisch contact. Deze werkzaamheden noemen we de “Assistent op Afstand.”

Onze kernwaarden

Persoonlijk

We houden van communiceren op persoonlijk niveau. Dit is de kern van wie we zijn en wat we doen

Vriendelijk

Wij zijn er om je op een vriendelijke manier te helpen en te ondersteunen. Dit doen we op een innovatieve manier om het zo makkelijk mogelijk voor jou te maken.

Simpel

We hebben een hekel aan jargon. Onze communicatie is helder, eenvoudig en eerlijk.

Toegankelijkheid

We staan letterlijk 24 uur per dag, 365 dagen per jaar op een persoonlijke en vakkundige manier voor je klaar.

Missie

Onze missie is rust creëren en centraal zetten van patiënten door met name de telefonische bereikbaarheid te optimaliseren, eHealth en app gebruik te stimuleren met als doel afname telefoonverkeer en contact naar de juiste kanalen te reguleren. Vanuit onze locaties in Eindhoven, Enschede en Sittard helpen we met ruim 65 medewerkers inmiddels zo’n 100 zorgbedrijven.

Hierbij onderscheiden we de volgende werkzaamheden:

  • Onze assistentes op afstand pakken de eerstelijns huisartsenzorg op en verwerken die direct in het HIS.
  • Onze assistentes op afstand staan patiënten voor de tweedelijnszorgondersteuning (voor- en na behandeling) beantwoorden van alle medische vragen.
  • Onze verpleegkundigen van het C-Center begeleiden patiënten met Long Covid klachten.

Regieartsen, (Big) verpleegkundigen, triagisten, apothekersassistenten en doktersassistenten die de telefoon beantwoorden doen dit 24/7, 365 dagen per jaar voor het eerste contact met uw patiënten.

Het voor patiënten online regelen van ‘zaken’ met de praktijk neemt een steeds belangrijkere positie in. Dit kan door de juiste website met een proactieve implementatie van eHealth modules gerealiseerd worden, ongeacht met welke HIS er wordt gewerkt en voorzien van de juiste koppelingen. Wij kunnen u hierover adviseren en helpen met een optimale inrichting.

Daar waar mogelijk, sturen onze assistenten zoveel mogelijk aan op zelfzorgadvies via Thuisarts.nl en Apotheek.nl. Ook wijzen ze patiënten op de mogelijkheid om via de praktijkwebsite online afspraken te maken, niet-urgente vragen te stellen of herhaalrecepten aan te vragen. Op deze manier wordt de zelfredzaamheid van de patiënt vergroot. Of patiënten nu met een assistent of dokter ‘op afstand’ bellen of met de eigen praktijk, er mag naar onze mening geen verschil zijn in de manier van zorgverlening. Voor de juiste “tone of voice” werken onze assistenten bovendien zoveel mogelijk voor praktijken in hun eigen of nabijgelegen regio.

Het voor patiënten online regelen van ‘zaken’ met de praktijk neemt een steeds belangrijkere positie in, dit kan door de juiste website met een proactieve implementatie van uw eHealth module gerealiseerd worden, ongeacht met welke HIS er wordt gewerkt en voorzien van de juiste koppelingen. We moedigen alle patiënten aan om zoveel mogelijk zaken online met de praktijk te regelen. Dit reduceert het telefoonverkeer en komt de efficiency ten goede.

thuisarts.nl

Locaties

Eindhoven

Torenallee 20
(Gebouw Videolab | 4e etage)
5617 BC, Eindhoven

Enschede

Eeftink 11-2
7541 WH, Enschede

Sittard

Dr. Nolenstraat 157
6136 GM, Sittard

HMCC neemt CareAbout over


We mogen het nu officieel aankondigen: CareAbout is onderdeel geworden van HMCC. We bundelen onze krachten om de zorg voor iedereen toegankelijk te houden. Samen kunnen we zorgorganisaties nog completer, efficiënter en innovatiever helpen.
Benieuwd naar het volledige artikel?

Dit zal sluiten in 40 seconden