Diensten

Zorg op afstand

die voelt én klinkt als dichtbij 

Zorg op afstand die voelt én klinkt als dichtbij 

Slimme telefonie-integratie met patiëntherkenning zorgt ervoor dat onze zorgprofessionals ook op afstand het vriendelijke gezicht van jullie praktijk zijn. Daarnaast werken onze medewerkers zoveel mogelijk voor praktijken in hun eigen regio om de juiste ‘tone of voice’ richting de patiënt te borgen. 

Het HMCC platform is ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd

Meerwaarde van onze services voor de huisartsenzorg

Als praktijk wil je altijd goed bereikbaar zijn voor de patiënt. Ook op die momenten dat de telefoondruk in de praktijk oploopt. HMCC kan ervoor zorgen dat de praktijk de gehele week optimaal bereikbaar is. We bieden assistentes en artsen op afstand, praktijkwebsites met koppeling naar eHealth services en telefonie via internet. Oftewel: een volledig servicepakket waarmee we meer rust en tijd creëren voor directe patiëntenzorg. Flexibiliteit staat daarbij voorop. We maken voor iedere praktijk een concept op maat. Het gebruik loopt uiteen van (tele)medische assistentie op afstand tot het gebruik van het totale concept waarbij de gehele praktijk op afstand kan worden waargenomen. Het enige wat de praktijkhouder dient te doen is zorgen dat er een goede calamiteitenregeling is voor spoedgevallen.

Onze zorgmedewerkers
Ons callcenter zorgt voor een optimale bereikbaarheid van de huisartspraktijk. Bemand door ervaren doktersassistenten, (BIG-geregistreerde) verpleegkundigen, triagisten en huisartsen. Vriendelijk en snel inventariseren zij de hulpvraag van uw patiënten volgens de NHG-triagerichtlijnen en waar mogelijk handelen zij deze af. Onze assistenten en artsen op afstand kunnen de hele telefonie van de praktijk overnemen of alleen ondersteuning bieden tijdens overflow, pauzes, spoedlijnbeheer of langere afwezigheid van de praktijkassistenten.

Flexibele waarneming op afstand
In de eerste plaats worden alle acties van de assistentes geaccordeerd en in de tweede plaats kunnen consulten direct of indirect worden overgenomen door artsen. Ook kan de huisarts e-consulten beantwoorden of met een videoconsult snel beoordelen of verdere actie noodzakelijk is. Met flexibele waarneming op afstand stelt de praktijk in de gelegenheid om indien gewenst weer nieuwe patiënten aan te nemen.

Vakantiewaarneming
De praktijk hoeft nooit meer volledig gesloten te worden. We zorgen voor digitale en telefonische bereikbaarheid waardoor een groot deel van de niet urgente zorgvragen direct kan worden afgehandeld door onze huisarts op afstand. Ook de weken waarin de praktijkhouder een collega praktijk waarneemt worden wat drukte betreft te overzien. De waarneming wordt voor welke praktijk dan ook gereduceerd tot een calamiteitenregeling.

Calamiteitenregeling
Met een calamiteitenregeling in de buurt wordt de telefoon eenvoudig naar ons doorgeschakeld schakelt en zorgen we dat alle hulpvragen op de juiste wijze worden afgehandeld. Dit leidt ook voor de praktijkhouder tot een hoge mate van flexibiliteit. De praktijk hoeft dus nooit meer te gesloten te zijn. Ook de stress van het vinden van een waarnemer op korte termijn behoort tot het verleden.

Koppeling met VoIP telefonie & HIS
Bij een binnenkomend telefoongesprek wordt op basis van nummerherkenning direct het patiëntendossier in het HIS gezocht en geopend. Dit scheelt veel onnodige tijd, waardoor de patiënt sneller kan worden geholpen en direct in het juiste dossier kan worden gewerkt. Deze koppeling is afhankelijk van de HIS leverancier, momenteel werkend met Medicom.

Declarabel
Onze assistenten beschikken over de juiste kennis van het HIS in de praktijk. Ze kunnen afspraken plannen, herhaalrecepten aanvragen en zetten spoedtelefoontjes door binnen een beveiligde omgeving. Omdat onze assistenten en huisartsen medische handelingen verrichten in het HIS is 35-45% van de telefonische consulten declarabel. Dit is dus onafhankelijk van welk HIS u heeft.

Zelfzorgadvies
Daar waar mogelijk, sturen onze regieartsen en assistenten zoveel mogelijk aan op zelfzorgadvies online of via SMS naar Thuisarts.nl en Apotheek.nl. Ook wijzen ze patiënten op de mogelijkheid om via de praktijkwebsite online afspraken te maken, niet-urgente vragen te stellen of herhaalrecepten aan te vragen. Op deze manier wordt de zelfredzaamheid van de patiënt vergroot.

Koppeling met VoIP telefonie
Door naadloze aansluiting op ons medisch callcenter met VoIP telefonie wordt uitbesteding van de telefonie in de praktijk kinderspel. Via één praktijknummer kunnen de praktijkassistenten en onze assistent op afstand zoveel gelijktijdige gesprekken voeren als er toestellen zijn.

Geen verschil in zorgverlening
Of patiënten nu met een assistent of dokter ‘op afstand’ bellen of met de eigen praktijk, er mag geen enkel verschil zijn in de manier van zorgverlening. Voor de juiste “tone of voice” werken onze assistenten zoveel mogelijk voor praktijken in hun eigen of nabijgelegen regio.
Kwaliteit in dienstverlening heeft bij ons continu de aandacht. Onze dokters, doktersassistenten, verpleegkundigen beschikken over ruime kennis en ervaring om uw patiënten/cliënten de zorg te bieden die ze nodig hebben.

  • Een gediplomeerd professioneel medisch team
  • Volgens NHG-standaard of eigen protocol
  • Rapportages voor goede feedback
  • Maatschappelijke verantwoordelijkheid
  • Kennis & expertise
  • Betrokkenheid & betrouwbaarheid
  • Innovatie & kwaliteit

Videobellen
Via VoIP telefonie kan uw praktijk onder meer videobellen met patiënten en zorgverleners, telefoonverkeer koppelen aan het HIS en een wachtrij met keuzemenu gebruiken. Kortom: allemaal oplossingen die helpen om de bereikbaarheid van uw praktijk te vergroten.

C-Center samen met C-Support
C-Support werkt in opdracht van VWS voor Covid-19 patiënten die langdurig klachten ondervinden van een coronabesmetting. Onze Verpleegkundige informeren, adviseert en ondersteunt patiënten op alle leefgebieden waarop deze complexe en nog onbekende ziekte ingrijpt: gezondheid, (psycho)sociaal en werk & inkomen. Dat kan kortdurend zijn, of indien nodig, voor langere termijn.

Plan een intake

Wil je meer weten over de mogelijkheden van zorg op afstand en hoe we je praktijk kunnen bijstaan?

Laat je mailadres achter en plan een intake.  

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Naam(Vereist)
MM slash DD slash JJJJ
Gewenste tijd
:
Tussen 9:00 en 17:00

Prijslijst

Rust, efficiëntie en regie binnen je huisartsenpraktijk, voor een vaste prijs. Geïnteresseerd? Vraag de prijslijst aan.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Naam(Vereist)
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over onze assistentie op afstand en wil je weten hoe het in jouw praktijk erg goed kan werken?
Hieronder vind je doorgaans alle antwoorden.  

WAT IS DE TOEGEVOEGDE WAARDE VAN HMCC VOOR EEN HUISARTSENPRAKTIJK, APOTHEEK, KLINIEKEN OF ZORGORGANISATIE.
  • HMCC brengt rust binnen de praktijk op de momenten wanneer dat nodig is, met als doel afname telefoonverkeer en contact naar de juiste kanalen te reguleren
  • Betere telefonische bereikbaarheid voor de patiënt
  • Altijd verzekerd van telefonische back-up bij ziekte en onderbezetting op de praktijk
  • Eigen Doktersassistenten hebben meer tijd voor andere (declarabele) werkzaamheden
  • De door HMCC uitgevoerde verrichtingen zijn declarabel
WIE ZIJN WE?
  • Medisch callcenter met vestigingen in Eindhoven, Enschede en Sittard, actief sinds 2018
  • Met ruim 60 medewerkers helpen we huisartspraktijken, klinieken, apotheken, en zorgorganisaties met waarneming van de telefonie en het beantwoorden van 1e- en 2e-lijns zorgvragen door dokters-en apothekersassistenten, verpleegkundigen, triagisten en regieartsen
WAT DOEN WE?
  • Triage volgens NHG-Standaarden
  • Telefonische beantwoording en afhandeling van zorgvragen
  • Inplannen afspraken bij artsen, assistenten en (POH)
  • Ondersteuning opvang terugbelsysteem
  • Het geven van medisch zelfzorgadvies
  • Verwerken van receptaanvragen
  • Recepten aanschrijven, receptcontrole en medicatiebewaking
  • Medicatie reviews & MFB’s
  • Afhandelen e-mails, declaraties
  • Assortiment beheer
  • 1ste en 2de uitgifte gesprekken
  • Herhaalservice mutaties en verwerking
  • Ontslagmedicatie controle en natuurlijk alle vragen beantwoorden van patiënt/cliënt.
HOE GEVEN WE INVULLING AAN DE WERKZAAMHEDEN? (Huisartsen)
  • Ondersteuning op afstand door een vast team van Team van doktersassistenten, apothekersassisten, verpleegkundigen en triagisten, geselecteerd op HIS kennis
  • Werkprocessen en protocollen van de praktijk hanteren we als leidraad
  • Verslaglegging in HIS met onze initialen
  • Communicatie via aparte HMCC-agenda in het HIS
  • Fiatteringen van het zelfzorgadvies komen altijd standaard in de HMCC-agenda terecht
  • Terugkoppelingen aan de patiënt doet HMCC, tenzij de praktijk deze zelf oppakt en als afgehandeld in de HMCC-agenda zet
  • Bij spoed wordt direct contact met praktijk opgenomen
  • Vast aanspreekpunt binnen HMCC voor de operationele samenwerking
  • HMCC maakt geen recepten, lab-formulieren en ZD-verwijzingen
HOE GEVEN WE INVULLING AAN DE WERKZAAMHEDEN (Apotheken)
  • Ondersteuning op afstand door een vast team van ervaren dokters-en apothekersassistenten, verpleegkundigen, triagisten en regieartsen geselecteerd op AIS-kennis
  • Integratie in de werkprocessen en protocollen van de apotheek
  • Verslaglegging in AIS met onze initialen
  • Communicatie via aparte HMCC-agenda in het systeem AIS voor overleg apotheek en terugkoppeling/fiattering
  • Fiatteringen van het zelfzorgadvies komen altijd standaard in de HMCC-agenda terecht
  • Terugkoppelingen aan de patiënt doet HMCC, tenzij de praktijk deze zelf oppakt en als afgehandeld in de HMCC-agenda zet
  • Bij spoed wordt direct doorverbonden
  • Eén vast aanspreekpunt binnen HMCC voor de operationele samenwerking
  • Recepten aanschrijven, receptcontrole en medicatiebewaking
  • Medicatie reviews & MFB’s
  • Afhandelen e-mails, declaraties
  • Assortiment beheer
  • 1ste en 2de uitgifte gesprekken
  • Herhaalservice mutaties en verwerking
  • Ontslagmedicatie controle en natuurlijk alle vragen beantwoorden van patiënt/cliënt.
HOE GEVEN WE INVULLING AAN DE WERKZAAMHEDEN? (Klinieken)
  • Ondersteuning op afstand door een vast team van ervaren dokters-en apothekersassistenten, verpleegkundigen, triagisten en regieartsen geselecteerd op ZIS-kennis
  • Integratie in de werkprocessen en protocollen van de kliniek
  • Verslaglegging in systeem met onze initialen
  • Communicatie via aparte HMCC-agenda in het systeem ZIS voor overleg apotheek en terugkoppeling/fiattering
  • Fiatteringen van het zelfzorgadvies komen altijd standaard in de HMCC-agenda terecht
  • Terugkoppelingen aan de patiënt doet HMCC, tenzij de praktijk deze zelf oppakt en als afgehandeld in de HMCC-agenda zet
  • Bij spoed wordt direct doorverbonden
  • Eén vast aanspreekpunt binnen HMCC voor de operationele samenwerking
  • Ontslagmedicatie controle en natuurlijk alle vragen beantwoorden van patiënt/cliënt.
WAT IS ER NODIG VOOR HET OPTUIGEN VAN EEN SAMENWERKING?
  • Een ingevuld digitaal inschrijfformulier met alle essentiële informatie over de praktijk
  • Machtiging HIS-leverancier + aanmaken inlog HIS voor minimaal 4 medewerkers 
  • Koppeling HIS en telefonieplatform + testen koppelingen en beveiligde lijnen
  • Samenvatting van de praktijk in SharePoint (vervaardigd door HMCC)
  • Beschikbaarheid overleglijn/spoedlijn voor direct contact met de praktijk
  • Afstemming werkprocessen en protocollen met de praktijk
  • Implementatietijd is 4 weken (afhankelijk van tijdige medewerking HIS- en telecomleverancier)
HOE WORDT DE KWALITEIT VAN DE DIENSTVERLENING GEWAARBORGD?
  • Werken uitsluitend met ervaren gediplomeerde doktersassistenten, verpleegkundigen en triagisten.
  • Beveiligde verbinding met KPN E-Zorg (ISO 72001 en NEN 7510) gecertificeerde informatiebeveiliging
  • Werkwijze overeenkomstig werkproces van de praktijk en de NHG Standaarden
HOE WORDT DE PERFORMANCE GERAPPORTEERD EN GEËVALUEERD?
  • Uitvoerige maandelijkse rapportage met stuurinformatie
  • Inzicht in trends en piekbelastingen
  • Statistische informatie
  • Periodieke evaluatie en feedback op mogelijke verbeterpunten
  • De rapportage is tevens de grondslag voor de maandelijkse facturatie
WAT ZIJN DE CONDITIES/TARIEVEN OP HOOFDLIJNEN?
  • Dienstverlening op basis van schatting van het gemiddeld aantal waar te nemen gesprekken per maand met back-up garantie bij onderbezetting op de praktijk
  • Inkoop van een vaste waarneming per maand (minimum afname van 250 gesprekken/maand)
  • Vaste prijs per gesprek ongeacht de gespreksduur (gesprekken worden pas vanaf 30 seconden in rekening gebracht)
  • Abonnementstarief per maand als waarborg voor ondersteuning door een vast team van DA’s op afstand en gegarandeerde back-up bij onderbezetting op de praktijk tijdens ziekte, vakanties of zwangerschapsverlof
  • Eenmalige implementatiekosten
  • Jaarlijkse kosten voor hosting
  • Looptijd contract in overleg
  • Mogelijkheid om binnen 3 maanden op- of af te schalen als schatting telefoniewaarneming niet goed aansluit (tot maximaal 20% van het geschat aantal gesprekken/maand)
  • Dienstverlening is vrijgesteld van BTW

Locaties

Eindhoven

Torenallee 20
(Gebouw Videolab | 4e etage)
5617 BC, Eindhoven

Enschede

Eeftink 11-2
7541 WH, Enschede

Sittard

Dr. Nolenstraat 157
6136 GM, Sittard