Over HMCC
Assistentie op
afstand werkt goed in de praktijk

Rust in de praktijk

Meer tijd voor patiëntenzorg

Assistentie op afstand betrouwbaar; Patiëntherkenning software

De oplossing voor zorgpersoneel schaarste

35%
Goedkoper uit
Bespaar met de diensten van HMCC
1.2m+
Geholpen cliënten
Door onze bekwame assistenten
100+
Aangesloten zorgorganisaties
Met een klanttevredenheid van 8+
Gemiddeld bespaart een praktijk 35% met de diensten van HMCC.
Vrijblijvend een offerte aanvragen
Vul onderstaande velden in en ontvang vrijblijvend een offerte in je e-mail.
OVer hmcc
Assistentie op afstand werkt goed in de praktijk
Met onze flexibele zorgprofessionals op afstand is je huisartsenpraktijk optimaal bereikbaar. Met HMCC creëer je niet alleen meer rust in de praktijk, ook is er dankzij digitalisering meer efficiency en bespaar je zowel tijd als kosten met volwaardige zorg op afstand. Ook zijn patiënten minder afhankelijk van jou als zorgverlener en geef je ze meer regie over de eigen gezondheid, terwijl jij de controle houdt over de kwaliteit van zorg.

Rust in de praktijk
De oplopende zorgvraag en een tekort aan personeel zorgt in veel praktijken voor een hoge werkdruk. Met assistentie op afstand van HMCC creëer je rust in jullie praktijk.

Efficiency in de praktijk
Automatische patiënt herkenning met daaraan gekoppeld het juiste dossier; de technische mogelijkheden van zorgsystemen zorgen ervoor dat assistentie op afstand als vertrouwd voelt.

Regie in de praktijk
Met o.a. eHealth, het stimuleren van preventie en het zelf online regelen, helpt HMCC je om de regie weer meer bij de patiënt te leggen. Maar ook worden je medewerkers in de praktijk ondersteund.
diensten
Meer tijd voor patiëntenzorg
Met onze flexibele zorgprofessionals op afstand is je praktijk optimaal bereikbaar. Met HMCC creëer je niet alleen meer rust in je organisatie, ook is er dankzij digitalisering meer efficiency en bespaar je zowel tijd als kosten met volwaardige zorg op afstand. Door de volledige inkomende telefonie uit handen te geven aan HMCC is er meer rust in de praktijk, en ervaren medwerkers een lagere werkdruk. Zo komt er meer tijd vrij voor wat er echt toe doet: kwalitiatieve patiëntzorg leveren.

diensten
Assistentie werkzaamheden
HMCC ontlast huisartsenpraktijken door de patiëntenzorg al aan de voorkant af te vangen: bij het telefonisch contact. Met HMCC als medisch callcenter wordt de bereikbaarheid verbeterd en tijd vrijgemaakt die echt nodig is voor patiënten. Zo draagt HMCC bij aan de rust, efficiëntie en regie binnen je huisartsenpraktijk. Onze gekwalificeerde doktersassistenten, verpleegkundigen, triagisten en regieartsen verlenen zorg op afstand op de manier die jouw praktijk het beste uitkomt.

Medisch callcenter; betere bereikbaarheid en rust in de praktijk

Doktersassistenten, verpleegkundigen, triagisten en regieartsen

100% tevredenheidsgarantie gegarandeerd
diensten
Extra werkzaamheden

Inplannen van afspraken bij artsen en assistenten

Ondersteuning opvang terugbelsysteem

Het geven van medisch zelfzorgadvies

Verwerken van receptaanvragen

Medicatie reviews & MFB’s

Afhandelen e-mails & declaraties

Assortiment beheer

Herhaalservice mutaties en verwerking

1ste en 2de uitgifte gesprekken

Ontslagmedicatie controle

werkwijze
Zo gaat het in zijn werk

Stap 1
Na het aanvragen van de offerte kan je een intake met ons boeken. Tijdens de intake maken we kennis en bespreken we jullie wensen.


Stap 2
Je ontvangt een maatwerk voorstel voor
ondersteuning van je huisartsenpraktijk.


Stap 3
Na akkoord koppelen we de systemen en gaan onze zorgprofessionals meteen aan de slag voor jou en jouw patiënten.

Gemiddeld bespaart een praktijk 35% met de diensten van HMCC.
Vrijblijvend een offerte aanvragen
Vul onderstaande velden in en ontvang vrijblijvend een offerte in je e-mail.
ervaringen
Ervaringen van huisartsen

Cat Fokkens
Huisarts – Doktershuis Randweg
“We zien in een achterstandswijk, dat de zorgvraag hoog is” begint dokter Fokkens. De praktijk heeft te maken met talloze patiënten die hun hulp en expertise nodig hebben. “Onze assistentes kunnen niet van 8 tot 5 aan de telefoon zijn. Je wilt ook dat ze hun spreekuur kunnen doen [..] Meer lezen

Joep Schats
Huisarts – Amsterdam
“Doktersassistentes hebben tegenwoordig veel meer taken dan alleen de telefoon opnemen,” zegt Joep Schats, huisarts bij Huisartsenpraktijk Amstelveld in Amsterdam. Dan is het handig als je de telefoon kunt doorschakelen naar de assistentes op afstand van HMCC [..] Meer lezen
Ook bij jou in de buurt
HMCC Medical heeft drie locaties in Nederland:
Eindhoven
Torenallee 20
(Gebouw Videolab | 4e etage)
5617 BC, Eindhoven
Enschede
Eeftink 11-2
7541 WH, Enschede
Sittard
Dr. Nolenstraat 157
6136 GM, Sittard
Algemeen
Telefoon: 085 – 27 34 790
E-mail: info@hmcc.nl

Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over onze assistentie op afstand en wil je weten hoe het in jouw praktijk erg goed kan werken?
Hieronder vind je doorgaans alle antwoorden.
WAT IS DE TOEGEVOEGDE WAARDE VAN HMCC VOOR EEN HUISARTSENPRAKTIJK, APOTHEEK, KLINIEKEN OF ZORGORGANISATIE.
- HMCC brengt rust binnen de praktijk op de momenten wanneer dat nodig is, met als doel afname telefoonverkeer en contact naar de juiste kanalen te reguleren
- Betere telefonische bereikbaarheid voor de patiënt
- Altijd verzekerd van telefonische back-up bij ziekte en onderbezetting op de praktijk
- Eigen Doktersassistenten hebben meer tijd voor andere (declarabele) werkzaamheden
- De door HMCC uitgevoerde verrichtingen zijn declarabel
WIE ZIJN WE?
- Medisch callcenter met vestigingen in Eindhoven, Enschede en Sittard, actief sinds 2018
- Met ruim 60 medewerkers helpen we huisartspraktijken, klinieken, apotheken, en zorgorganisaties met waarneming van de telefonie en het beantwoorden van 1e- en 2e-lijns zorgvragen door dokters-en apothekersassistenten, verpleegkundigen, triagisten en regieartsen
WAT DOEN WE?
- Triage volgens NHG-Standaarden
- Telefonische beantwoording en afhandeling van zorgvragen
- Inplannen afspraken bij artsen, assistenten en (POH)
- Ondersteuning opvang terugbelsysteem
- Het geven van medisch zelfzorgadvies
- Verwerken van receptaanvragen
- Recepten aanschrijven, receptcontrole en medicatiebewaking
- Medicatie reviews & MFB’s
- Afhandelen e-mails, declaraties
- Assortiment beheer
- 1ste en 2de uitgifte gesprekken
- Herhaalservice mutaties en verwerking
- Ontslagmedicatie controle en natuurlijk alle vragen beantwoorden van patiënt/cliënt.
HOE GEVEN WE INVULLING AAN DE WERKZAAMHEDEN? (Huisartsen)
- Ondersteuning op afstand door een vast team van Team van doktersassistenten, apothekersassisten, verpleegkundigen en triagisten, geselecteerd op HIS kennis
- Werkprocessen en protocollen van de praktijk hanteren we als leidraad
- Verslaglegging in HIS met onze initialen
- Communicatie via aparte HMCC-agenda in het HIS
- Fiatteringen van het zelfzorgadvies komen altijd standaard in de HMCC-agenda terecht
- Terugkoppelingen aan de patiënt doet HMCC, tenzij de praktijk deze zelf oppakt en als afgehandeld in de HMCC-agenda zet
- Bij spoed wordt direct contact met praktijk opgenomen
- Vast aanspreekpunt binnen HMCC voor de operationele samenwerking
- HMCC maakt geen recepten, lab-formulieren en ZD-verwijzingen
HOE GEVEN WE INVULLING AAN DE WERKZAAMHEDEN (Apotheken)
- Ondersteuning op afstand door een vast team van ervaren dokters-en apothekersassistenten, verpleegkundigen, triagisten en regieartsen geselecteerd op AIS-kennis
- Integratie in de werkprocessen en protocollen van de apotheek
- Verslaglegging in AIS met onze initialen
- Communicatie via aparte HMCC-agenda in het systeem AIS voor overleg apotheek en terugkoppeling/fiattering
- Fiatteringen van het zelfzorgadvies komen altijd standaard in de HMCC-agenda terecht
- Terugkoppelingen aan de patiënt doet HMCC, tenzij de praktijk deze zelf oppakt en als afgehandeld in de HMCC-agenda zet
- Bij spoed wordt direct doorverbonden
- Eén vast aanspreekpunt binnen HMCC voor de operationele samenwerking
- Recepten aanschrijven, receptcontrole en medicatiebewaking
- Medicatie reviews & MFB’s
- Afhandelen e-mails, declaraties
- Assortiment beheer
- 1ste en 2de uitgifte gesprekken
- Herhaalservice mutaties en verwerking
- Ontslagmedicatie controle en natuurlijk alle vragen beantwoorden van patiënt/cliënt.
HOE GEVEN WE INVULLING AAN DE WERKZAAMHEDEN? (Klinieken)
- Ondersteuning op afstand door een vast team van ervaren dokters-en apothekersassistenten, verpleegkundigen, triagisten en regieartsen geselecteerd op ZIS-kennis
- Integratie in de werkprocessen en protocollen van de kliniek
- Verslaglegging in systeem met onze initialen
- Communicatie via aparte HMCC-agenda in het systeem ZIS voor overleg apotheek en terugkoppeling/fiattering
- Fiatteringen van het zelfzorgadvies komen altijd standaard in de HMCC-agenda terecht
- Terugkoppelingen aan de patiënt doet HMCC, tenzij de praktijk deze zelf oppakt en als afgehandeld in de HMCC-agenda zet
- Bij spoed wordt direct doorverbonden
- Eén vast aanspreekpunt binnen HMCC voor de operationele samenwerking
- Ontslagmedicatie controle en natuurlijk alle vragen beantwoorden van patiënt/cliënt.
WAT IS ER NODIG VOOR HET OPTUIGEN VAN EEN SAMENWERKING?
- Een ingevuld digitaal inschrijfformulier met alle essentiële informatie over de praktijk
- Machtiging HIS-leverancier + aanmaken inlog HIS voor minimaal 4 medewerkers
- Koppeling HIS en telefonieplatform + testen koppelingen en beveiligde lijnen
- Samenvatting van de praktijk in SharePoint (vervaardigd door HMCC)
- Beschikbaarheid overleglijn/spoedlijn voor direct contact met de praktijk
- Afstemming werkprocessen en protocollen met de praktijk
- Implementatietijd is 4 weken (afhankelijk van tijdige medewerking HIS- en telecomleverancier)
HOE WORDT DE KWALITEIT VAN DE DIENSTVERLENING GEWAARBORGD?
- Werken uitsluitend met ervaren gediplomeerde doktersassistenten, verpleegkundigen en triagisten.
- Beveiligde verbinding met KPN E-Zorg (ISO 72001 en NEN 7510) gecertificeerde informatiebeveiliging
- Werkwijze overeenkomstig werkproces van de praktijk en de NHG Standaarden
HOE WORDT DE PERFORMANCE GERAPPORTEERD EN GEËVALUEERD?
- Uitvoerige maandelijkse rapportage met stuurinformatie
- Inzicht in trends en piekbelastingen
- Statistische informatie
- Periodieke evaluatie en feedback op mogelijke verbeterpunten
- De rapportage is tevens de grondslag voor de maandelijkse facturatie
WAT ZIJN DE CONDITIES/TARIEVEN OP HOOFDLIJNEN?
- Dienstverlening op basis van schatting van het gemiddeld aantal waar te nemen gesprekken per maand met back-up garantie bij onderbezetting op de praktijk
- Inkoop van een vaste waarneming per maand (minimum afname van 250 gesprekken/maand)
- Vaste prijs per gesprek ongeacht de gespreksduur (gesprekken worden pas vanaf 30 seconden in rekening gebracht)
- Abonnementstarief per maand als waarborg voor ondersteuning door een vast team van DA’s op afstand en gegarandeerde back-up bij onderbezetting op de praktijk tijdens ziekte, vakanties of zwangerschapsverlof
- Eenmalige implementatiekosten
- Jaarlijkse kosten voor hosting
- Looptijd contract in overleg
- Mogelijkheid om binnen 3 maanden op- of af te schalen als schatting telefoniewaarneming niet goed aansluit (tot maximaal 20% van het geschat aantal gesprekken/maand)
- Dienstverlening is vrijgesteld van BTW